5.KOBİ'ler ve Bilişim Zirvesi, "KOBİ'lerin Dijital Dönüşümü, Markalaşma ve Uluslararasılaşma" temasıyla ASO 1.OSB ev sahipliğinde gerçekleştirildi.
Ankara
Sanayi Odası ve Türkiye Bilişim Derneği (TBD) işbirliğinde düzenlenen
5.KOBİ'ler ve Bilişim Zirvesi, "KOBİ'lerin Dijital Dönüşümü, Markalaşma ve
Uluslararasılaşma" ana temasıyla ASO 1. Organize Sanayi Bölgesi ev
sahipliğinde gerçekleştirildi.
Zirveye, ASO
Başkanı Seyit Ardıç, ATO Başkanı Gürsel Baran, ASO Başkan Yardımcısı Ercan Ata,
ASO 1. OSB Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Tütek, Türkiye Bilişim Derneği Başkanı
Rahmi Aktepe, Bölge Müdürü Cüneyt Çalık,ASO Bilgisayar Yazılım Sanayi Meslek
Komite Başkanı Nuray Başar, Ekonomist Meliha Okur, akademisyenler ve çok sayıda
ASO üyesi sanayici katıldı.
Toplantının
açılışında konuşan Ankara Sanayi Odası (ASO) Başkanı Seyit Ardıç, KOBİ'lerin
hayatta kalması ve güçlenmesi için yeşil ve dijital becerilerini artırmaları
gerektiğini belirterek, "Markalaşmanın uluslararası rekabetteki önemini
KOBİ'lere iyi anlatmamız ve desteklememiz gerekiyor." dedi.
Ardıç,
ekonominin çarklarını döndüren KOBİ'lerin birçok ülkede büyüme ve istihdamın
ana kaynağı olduğunu söyledi.
KOBİ'lerin
yenilikçiliğin geliştirilmesi ve yayılmasında önemli potansiyele sahip olduğunu
vurgulayan Ardıç, "Ülkemizde KOBİ'ler istihdamın yaklaşık yüzde 70'ini,
toplam cironun ve üretim değerinin yaklaşık yüzde 40'ını, faktör maliyetiyle
katma değerin yaklaşık yüzde 35'ini oluşturuyor. Toplam ihracatımızın yüzde
30'unu bu firmalar yapıyor. Büyük firmaların ihracatı içindeki dolaylı
paylarını da kattığımızda sağladıkları katma değer yüzde 50'ye ulaşıyor,
ihracattaki payları yüzde 50'yi aşıyor." diye konuştu.
Ankara
Ticaret Odası (ATO) Başkanı Gürsel Baran da KOBİ'lerin ülke ekonomisinin
dinamosu olduğunu söyledi.
KOBİ'lerin
ülkedeki toplam istihdamın yüzde 71'ini sağladığına işaret eden Baran,
"Yüzde 30 civarında ihracatı sağlayan kesim KOBİ'ler. Bu anlamda
KOBİ'lerin desteksiz bırakılması doğru değil. Son yıllarda başlayan bilişim
atağı ve dijitalleşme var. Buna uyum sağlayamadığımızda yaşayacağımız
sıkıntıları biliyoruz. Zor bir coğrafyadayız. Dünyayı bir köy haline dönüştüren
dijitalleşme üretim ve ticaretin de şartlarını tamamen değiştirdi. Bilgi ve
iletişim teknolojilerini üreten ve bunları kullananlar küresel rekabette önemli
avantajlar elde edecekler. KOBİ'lerin dijital dönüşümü, markalaşması ve
uluslararası alanda rekabete hazır hale gelmesi Türkiye ekonomisini de
geliştirecektir." ifadelerini kullandı.
Baran,
ATO'nun Türkiye'de markalaşma konusunda önemli etkinlikler yapan kurumlardan
biri olduğunu bildirdi.
Markalaşma
konusunun önemine dikkati çeken Baran, "Markalaşamadığımız için katma
değerli üretim ve ihracat yapamıyoruz. Markalaşma konusunu çözmemiz gerekiyor.
Markayla ilgili etkinlikleri artıracağız. Bu coğrafyada farklılaşabilmemiz
lazım, bunun yolu da dijitalleşme ve KOBİ'lerimizi buna hazırlayabilmemizden
geçiyor." diye konuştu.
TBD Başkanı Rahmi Aktepe, KOBİ'lerin performansı belirleyici çelik güce sahip olmaları için markalaşması gerektiğini vurguladı. Küreselleşmeyle pazarların tektipleşmeye başladığını belirten Aktepe, "Bununla markalaşma önem kazandı. İş yapış şekilleri değişmiştir." dedi.
Aktepe,
KOBİ'lerin dışa açılmasının dijital dönüşümü ne ölçüde gerçekleştirdikleriyle
ilintili olduğuna işaret ederek, değişim için KOBİ'lere destek olunması
gerektiğini dile getirdi.
ASO 1. OSB
Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Tütek de teknolojide son yüzyılda inanılmaz
değişimler olduğunu, işletmelerin buna ayak uydurmalarının önem taşıdığını
kaydetti.
ASO
Bilgisayar Yazılım Sanayi Meslek Komite Başkanı Nuray Başar da sanayide
dijitalleşme, markalaşma ve uluslararasılaşma konularını ele almak için bir
araya geldiklerini ifade ederek, “Günümüz dünyasında dijitalleşme, markalaşma,
dünyaya açılma isteği artık her sektörün vazgeçilmezi olmuştur. Bu nedenle
işletmelerin bu konulara hakim olmaları ve stratejilerini bu konuda
belirlemeleri oldukça önemli” dedi.